משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

איך לקלח כלב? כך תוכלו להתמודד עם כלב שמפחד ממקלחת

איך לקלח כלב? כך תוכלו להתמודד עם כלב שמפחד ממקלחת

איך לקלח כלב? כך תוכלו להתמודד עם כלב שמפחד ממקלחת

ניתן לחלק את הכלבים ל-2 סוגים, כאלו אשר יקשקשו בזנבם משמחה והתלהבות בכל פעם שהם יבינו שהם הולכים לבוא במגע עם מים. והסוג השני הם כלבים שלא סובלים מים, שמפחדים ממקלחות וגם מראים את חוסר שביעות הרצון שלהם בכל דרך אפשרית – כולל השתוללות בלתי ניתנת לשליטה. אז מכיוון שאי אפשר לוותר לכלב ופשוט לא לקלח אותו לעולם, חשוב שהבעלים ילמד מה הוא יכול לעשות על מנת להקל על הכלב ולקלח אותו בצורה אשר תהיה נעימה יותר ל-2 הצדדים.

כל כמה זמן אפשר לקלח כלב ואיך נכון לקלח את הכלב?

ראשית כל, חשוב להיות מודעים לעובדה שכלב לא זקוק למקלחת יומיומית, לעור של הכלבים יש שכבת שומן שבמידה ונקלח אותו בתדירות גבוהה היא עלולה להיפגע ולגרום לכלב בעיות שונות. תדירות המקלחות המומלצת לכלבים משתנה ומומלצת בהתאם לסוג הפרווה, כך לדוגמא, כלב שיש לו פרווה גסה, ההמלצה היא לקלח אותו אחת לבין 4 ל-6 שבועות. אם הפרווה היא עבה ההמלצה היא לקלח בין 4 ל-8 שבועות ואם הפרווה חלקה ההמלצה היא לקלח פעם ב-8 שבועות. מעבר לכך, קיימת חשיבות גבוהה להתאים את אותו שמפו לכלבים לסוג הפרווה – ובשום פנים ואופן לא להשתמש בשמפו רגיל של אנשים – שמפו זה עלול לגרום לפגיעה בשכבת השומן. קיימים סוגים שונים של מוצרי שמפו לכלבים וכדאי לנצל את ההיצע ולבחור את הסוג המתאים ביותר.

מאיזה גיל אפשר לקלח גור כלבים?

מבחינת הגיל בו ניתן להתחיל לרחוץ את הכלבים, הרי שההמלצה היא לא לקלח גור כלבים לפני שזה סיים לקבל את מלוא החיסונים הראשוניים לו הוא זקוק. רק אחרי שהוא השלים את קבלת החיסונים ניתן ומומלץ לקלח אותו.

איך לקלח כלב שמפחד ממים?

במקרה שמדובר בכלב אשר מפחד ממים – ואת הפחד ניתן לזהות על ידי הימנעות של הכלב ועל ידי בכי, יללות ואף השתוללות, כדאי לבצע את המקלחת בצורה איטית ועל פי שלבים. בשלב הראשון, כדאי להכניס אותו למקלחת כשהמים סגורים ואף לפנק אותו עם אחד מאותם חטיפי כלבים – חיזוק חיובי. בשלב הבא, אחרי שרואים שלכלב נוח, ניתן להתחיל והשפריץ עליו כמות קטנה של מים ולתת לו להתרגל אליהם באופן הדרגתי – בשלב זה, מומלץ לתת לו שוב את אחד מאותם חטיפי כלבים. כמובן, שבשלב הבא ניתן להגביר קצת את הזרם של המים ולחכות לתגובה שלו. בכל מקרה, קיימת חשיבות גבוהה שכל הפעולות יבוצעו בצורה עדינה והדרגתית, תוך התחשבות בתגובות ובצרכים של הכלב.
חשוב לציין שפחד ממים הוא דבר נפוץ אצל כלבים וחשוב מאוד לזהות את הפחד הזה ולהיות רגישים אליו – בכדי למנוע מהכלב חוויה טראומתית. קילוח אשר יתבצע בצורה הדרגתית ויכלול צ’ופרים וחטיפים לכלבים, בהחלט יכול להתוות את הדרך, אשר תסייע לכלב להתגבר על אותם הפחדים.

>> אולי יעניין אתכם לקרוא עוד על: איך למנוע קרציות ופרעושים אצל כלבים?

עוד מאמרים